X

דגם חדש לאקו דוט, מה השתנה והאם שווה לשדרג?

דור 3 לרמקול הנגיש | צילום: androidauthority

הדגם הראשון של הרמקול הושק בשנת 2016 ועזר לחולל מהפכה בתחום הבית החכם בכך שהפך את העוזרות הקוליות לנגישות יותר וניתנות להשגה מבחינה כספית. הדגם החדש, דור 3, של הרמקול החכם מביא עימו הרבה מהפ׳יצרים של קודמיו אך גם שיפורים.

עיצוב

בעוד שהדגם השני היה עשוי כולו מפלסטיק, הדגם החדש מביא ציפוי בד, רך יותר והרבה יותר יפה (לטעמי). הצורה עצמה גם היא עודכנה וקיבלה פינות מעוגלות ונעימות יותר לעין. רוב הסיכויים שאם תשימו את הדגם השני והשלישי אחד ליד השני, פחות ישימו לב לשלישי כיוון שהוא יותר משתלב בסביבה.

 הדגם החדש זמין בשלשה צבעים, פחם (charcoal) ושני גווני אפור (heather grey ו-sandstone). רק אזכיר שהדגם הקודם היה זמין בצבעים שחור ולבן בלבד. 

עיצוב יפה ונעים יותר, הדגם החדש | צילום: digitaltrends

בחלקו העליון של הרמקול אין הרבה שינוי, 4 הכפתורים שהיו, נשארו, וגם טבעת האור שנותנת אינדקיציה על הקשבתה של אלקסה, לא השתנתה.

חיבור לחשמל. הרשו לי להתקטנן לרגע, בדגם השני החיבור היה מיקרו USB, חיבור שלרובנו יש בבית מספיק כבלים ושנאים מתאימים. הדגם החדש עובד עם שנאי וחיבור לא סטנדרטי, מה רע ב-Type C? מקווה שלא צומחת כאן אפל חדשה.

אפשר להנמיך בבקשה?

מכשיר הדוט (Dot) הוא הזול ביותר בסדרת אקו (Echo) ועל כן גם חומרתה זולה ופשוטה יותר מהרמקולים האחרים בסדרה. לכן, היא לא הבחירה האידיאלית מבין מכשירי הסדרה עבור שמיעת מוזיקה. למרות זאת, נראה שאמזון השקיעו לא מעט בפיתוח הרמקול בדגם החדש והוא נשמע הרבה יותר חזק והרבה יותר טוב.

הדגם החדש מגיע עם רמקול בגודל 1.6 אינצ׳ לעומת 1.1 בדגם הקודם. שינוי הגודל מאפשר לרמקול להביא סאונד איכותי יותר ועם פחות עיוותים. למעשה, אמזון טוענים כי הרמקול החדש חזק בכ-70% מקודמו. בדומה לדגם הקודם, גם כאן תמצאו יציאת 3.5 אינצ׳ לחיבור רמקול חיצוני וקישורית Bluetooth.

יציאה לרמקול חיצוני, כאן הוא עדיין חי | צילום: themasterswitch

באופן אישי, התרשמתי מאד מאיכות הרמקול הקטן ובעיקר מהשוני בינו לבין קודמו. אם אתם שומעים או מתכננים לשמוע מוזיקה במכשיר שלכם, זה ללא ספק שדרוג מהותי. אפשר אפילו להגיד שזה השינוי הגדול ביותר בין הדגמים.

דבר חלש

הדגם החדש כולל מערך מיקרופונים מעודכן. להזיכרכם, הדגם הקודם הכיל 7 מיקרופונים (באופן זהה למכשיר ה-Echo). הדגם החדש מכיל רק 4 מיקרופונים, עם זאת, מיקרופונים אלו פותחו במיוחד לשמיעה מרחוק והם יוכלו לשמוע אתכם מקצה החדר. יש אפילו שיגידו שבעיית השמיעה של העוזרת בזמן ניגון מוזיקה, נפתרה.

אלקסה

לא להתבלבל, אלקסה היא רק ״מערכת ההפעלה״. היא זהה בכל מכשירי אקו ואפילו תוכלו להתקין אותה בנייד. גם פיצ׳רים כמו זיהוי קולי וקישוריות בית חכם לא יפגעו.

מחיר וזמינות

כבר למדנו שהמחירים של העוזרות הקוליות עולה ויורד כמו הים. השבוע הסתיים לו שבוע בו היה לנו את ה-״בלאק פריידי״ והסייבר מאנדיי, שם יכלנו לצפות במחירים של 25$ ליחידה ואפילו פחות אם רכשתם 2 או יותר. למרות זאת, המחיר הרשמי של המוצר הוא 49$ בעוד שהמחיר של הדגם השני עומד כעת על 40$. אם יש חג אמריקאי באופק, כדאי להמתין, כנראה שהמחיר ירד.

אם עוד אין ברשותכם רמקול מהסדרה או שאתם משתמשים בו לשמיעת מוזיקה, אין ספק שכדאי ללכת על הדגם החדש. אם אתם מתלבטים לגבי שדרוג מהדגם הקודם, אולי אם מזדמן לכם או לחבר לבקר בארה״ב, יהיה נחמד לשדרג אם הרמקול במחיר מבצע. לא בטוח שהייתי משלם את המחיר המלא + משלוח לארץ רק עבור שדרוג.

אהבתם את הפוסט? עקבו אחר עמוד הפייסבוק של הבלוג.
פוסטים קשורים
Leave a Comment